|
Laget: |
1
Marie Bjørshol, 4 Eva Katrine
Aa (3), 16 Christine Hestad, 18 Vibeke
Lunheim, 19 Bente Eide Håhjem
(1), 15 Silje Samuelsen (3), 17 Janne
Eikrem, 5 Terese Karlsen (4), 9 Kjersti
Arntsen (1)
|
Kampreferat: |
IL
TEMPO - SURNADAL 2 13-22 (3-10)
Dommer: Morten Arnestad og Eivind
Jr. Haukenes (5 x 2 min)
Tilskuere: 7
Med
et 20-målstap fra sesongens
første oppgjør, var
forventningene heller labre. Og første
omgang startet også dårlig,
med drøssevis av angrepsfeil.
Dette førte til at Surnadal
fikk endel lette kontramål.
Tre scorede mål til pause sier
mye, og angrepsspillet i første
omgang bør helst glemmes fortest
mulig. Forsvarsspillet mot etablert
angrep var det mest positive i en
ellers trøstesløs omgang.
I pausen fikk jentene tydligvis store
mengder styrkedrikk og noen kloke
ord fra treneren.
I andre omgang så det ut til
å være et helt nytt IL
Tempo-lag på banen. Angrepsspillet
satt mye bedre, og en periode var
syvmålsledelsen Surnadal hadde
til pause knappet inn til tre mål.
Dessverre måtte Kjersti Arntzen
dra tidligere fra kampen pga. andre
oppgaver, og når laget i tillegg
fikk en spiller skadet holdt det ikke
til å ta igjen ledelsen helt.
På slutten raknet det litt,
men bak resultatet skjuler det seg
mye positivt.
K.T.
SURNADALs REFERAT FRA KAMPEN
(hentet fra http://www.surnadal-il.no/)
De sju tilskuerne i Nidarøhallen
fikk ikke se en stor håndballkamp
søndag ettermiddag. Begge lag
hadde utrolig mange tekniske feil,
og bommet flere ganger på opplagte
sjanser. Det førte til en målfattig
førsteomgang. Til pause ledet
Surnadal 10-3. I andreomgangen virket
det som at Surnadal har avsluttet
kampen i pausen. Rot i angrep og passivt
forsvar preget tafatte surnadalsjenter.
IL Tempo på sin side viste pågangsmot
og gav aldri opp kampen om poengene.
Faktisk så var trønderne
helt opp i ryggen på Surnadal
på stillingen 13-10. Derfra
og ut viste Surnadal endelig litt
bedre angrepsspill og forsvaret satt
som det skulle. Siste kvarteret av
kampen vant Surnadal med sju mål,
og kunne dermed ta med seg to poeng
hjem igjen.
|
|
|
|