3.
seriekamp
IL Tempo (4-4-2) Roger Kværnø
- Thomas Sundberg, Magnus Sarheim, Steinar
Larsen, Fredric Vogel - Andreas Thyge
Nielsen (Mads Grimsbu 45'), Morten Berg,
Arne Aaslid, Martin Høyer-Hansen
- Erik Hoff, Tor Haakon Bjørgum
Mål: Erik Hoff
Luksusproblem før kampen, ettersom
Fredric Vogels return innebar at en av
Steinar, Fredric eller Magnus måtte
vrakes som midtstopper. Kasserer Berg
avgjorde at Steinar og Magnus skulle spille
midtstoppere (noe trener Eikebrokk også
var enig i), men å rokere til de
grader så mye på laget som
kasserer Berg gjorde fra forrige kamp,
viser sevær mangel på rutine
innenfor treneryrket.
Tilsidesatt
trener, unge herr Eikebrokk, gjorde et
forsøk på å sette sammen
restene av et allerede knust og nederlagsdømt
IL Tempo-lag, til vinnere ved pause, uten
å lykkes i mer enn å stenge
igjen for raske Steindøl-angrep.
Universitetslaget
fikk sitt avgjørende 4-0 mål,
før Erik Hoff reduserte med en
herlig volley, men kampen var på
dette tidspunktet allerede kjørt.
Nok en gang blir laget straffet av dårlig
timing i lagets bakre ledd, da det virker
som midtstopperne takler dårlig
lange oppspill i bakrom. Når i tillegg
en uautoritær Roger "Slepphendt"
Kvernø, har en dårlig hanske-dag,
må vi bare tape. Daglig leder spør
seg om når IL Tempo skal vinne en
kamp grunnet godt defensivt spill...
Det skal
sies at siden påske har IL Tempo
trent i lag under 10 ganger, noe som innebærer
at verken konidsjon, basisteknikk eller
kollektiv samhandlig helt sitter som det
skal. Laget virker for avhengig av at
spissene setter alle sjansene, samt at
angriperne på det motsatte lag har
lite fart, samt forsøker seg på
pen-fotball.
IL Tempo
er et fintspillende lag, noe vi faktisk
ikke greier å vise på en dårlig
grusbane. Ballen spretter høyere,
triller lengre, noe som gjør at
oppspill både for og imot blir vanskeligere
å beregne. Tilfeldigheter avgjør
ofte, men er ikke noe IL Tempo kan skylde
på. Kynisme, disiplin og fysikk
storslåtthet er stikkord IL Tempo
blir pent nødt til å implementere
i sin spillestil om gruskamper også
skal bidra til å øke den
totalt poengsum.